Offtopic: Apache GET

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Únor 12 00:23:57 CET 2001

On 11/02/2001, No Comment Group, s.r.o. / Sales Department wrote:

> vopred sorry za mierny offtopic... Ale nevidel niekto z tu pritomnych
> zdrojaky Apacha? Ja sa moc s ceckom nemam rad a nemalo by zmysel sa v
> tom vrtat, ale zaujima ma cast kde sa spracovavaju parametre odoslane
> metodou GET. Podla RFC je dlzka ak sa dobre pamatam obmedzena, v praxi
> mi ale Apache zpracuje bez problemov aj kilobajt ....

Mylite se, delka URI neni v RFC nijak urcena. Jedina podminka rika, ze
server musi zvladnout delku potrebnou k vymezeni zdroje, ktery
obsluhuje. Teoreticky vzato by Apache mel zvladat minimalne PATH_MAX
znaku, protoze to je limit na delku cesty k souboru (standardne v Linuxu
4095). Skutecnost je takova, ze Apache ma limit na jednu radku pozadavku
8190 znaku. Odectete-li ctyri bajty na "GET " a jedenact na
" HTTP/1.0\r\n" a pro jistotu jeden na koncovou nulu, melo by teoreticky
zbyvat jeste 8174 znaku.

> Inak povedane hladam odpoved na otazku, kolko mozem poslat apachu
> parametrov metodou GET tak by som ich aj v "poriadku" ziskal v PHP
> kode.

To neni tak jednoduche. Musite od toho odecist jeste delku "cesty" ke
skriptu, jmena argumentu a dalsi rezijni znaky. Pak taky musite vzit v
uvahu, ze pri GETu se nektere znaky konvertuji na sekvence %xx, takze v
meznim pripade je nutne pocitat s tim, ze se do QUERY_STRINGu vejde
pouze tretina delky bufferu.

No, a aby to nebylo tak jednoduche, je nutne, aby system, na nemz server
pobezi zvladl ulozit tak dlouhy retezec do promenne prostredi, coz by na
Linuxu nemel byt problem.

Jestli muzu radit, pouzijte POST a muzete vsechny vyse uvedene problemy
skrtnout.

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vseci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka