vlan na linuxu

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Únor 12 17:58:00 CET 2001

trcka na poda.cz (David Trcka) writes:

> Zdravim,
>
> minuly tyden jsem sliboval sdelit, jak jedou vlany se switchem 3com
> SuperStack II 1100. Takze: jedou, a to dobre. Jediny hacek, na ktery jsem
> narazil - ten switch umi jen 16 vlanu, i kdyz ma 24 portu.
> BTW to je normalni, ze switche neumi tolik vlanu, kolik maji portu (nebo
> aspon n-1)? Mi to pripada malo. Mel jsem v ruce 2 switche, a oba umely
> dost malo. Planet umel 4 vlany (brrr), tenhle 3com 16. Je to otazka jenom
> softwaroveho vybaveni, nebo i hardwaru?

802.1Q definuje 4096 VLANu, pokud se nemylim, otazka spis je kolik je
toho schopen ten switch vydrzet. Ty nejmensi cisca dokazou zvladnout
myslim tak kolem 64 VLANu (tj. jde tam 64 vlanu nakonfigurovat), vetsi
tak 250. Ale spravne otagovat by to mely umet vsechny switche.

Myslim, ze by to nemelo byt zalezitosti HW, ale spis sily toho
ridiciho procesoru (musi bezet spanning tree - u cisca dokonce u
kazdeho VLAN, ikdyz je to v rozporu s 802.1Q)

Brno, Czech Republic