/dev/hdc jako loop

Jan Klugl jan.klugl na pikebo.cz
Úterý Únor 13 08:31:48 CET 2001

Michal Bozon wrote:

> Zdravim.
>
> Mam 10.2 GB (hda) a 1.2 GB (hdc) disky. Ten mensi
> jsem cely smazal (dd if=/dev/zero of=/dev/hdc) a
> jako normalni soubor jsem jej primountoval

jak 'jako normalni soubor'?

> do souboroveho systemu. A protoze v linuxu moc
> dlouho nedelam, zajimalo by mne, jake vyhody/nevyhody
> ma tento ponekud zvlastni zpusob vyuziti disku?

IMHO myslis mount /dev/hdc /mnt/neco, to bych nepopsal
'jako normalni soubor'. Myslim ze vyhody a nevyhody
jsou jasne: ziskas o par bajtu vic mista, ale neprectes
to pod wokny a nemuzes delat partitions. Jinak no problem,
sam jsem to taky tak pouzival. Jen az ho budes zase chtit
rozpartisnovat, snuluj znovu aspon zacatek disku, protoze
kdyz to neudelas, pujde primountovat obema zpusoby a muzes
si nahodou zrusit data.

--

                                    Jan Klügl