ppp - nevidia sa siete

Peter Macko Peter.Macko na fedu.uniba.sk
Úterý Únor 13 10:07:40 CET 2001

Zdravim Vas,
mam problem s ppp pripojenim dvoch sieti:
Na dvoch PC intel je nainstalovany RedHat6.2 ako server.
Tieto PC su prepojene pomocoum modemov nastavenych na
pevne prepojenie dvojvodicovou linkou, ktore prepajaju
dve siete (siet xx.xx.xx.0 a siet yy.yy.yy.0).
Teraz mam zapojenu testovaciu siet oddelenu od vonkajsej siete:

  linux s modemom (xx.xx.xx.2) ------- linux s modemom (yy.yy.yy.2)

                                                        windows (yy.yy.yy.114)

Demona ppp spustam na PC xx.2 prikazom:
 /usr/sbin/pppd /dev/sttyS1 38400 defaultroute noauth crtscts passive lock
Demona ppp spustam na PC yy.2 prikazom:
 /usr/sbin/pppd /dev/sttyS0 38400 defaultroute noauth crtscts persist lock

Problrm spociva v tom, ze:
xx.2 a yy.2 sa navzajom vidia,
yy.2 a yy.114 sa navzajom vidia,
ale xx.2 a yy.114 sa navzajom nevidia.

Vyskusal som uz snad vsetky moznosti nastavenie
routeovacej tabulky (route), ale bezuspesne.
Nemoze byt nejake bezpecnostne opatrenie, ktore sa
aktivuje default po instalacii linuxu, ktore by branilo
aby sa vydeli tie dve siete?
Kedysi som mal presne tuto konfiguraciu siete a na spravnu
funkciu stacilo iba spustit demonov a obe siete sa navzajom videli.
Neviem v com je teraz problem.

Mam este dalsie otazky: Preco musim zadavat parameter noauth?
Co musim nastavit, aby som tento parameter nemusel zadavat?

Prikladam vypis z ifconfig-u, lebo som si nie isty ci sa
nastavil spravne (myslim tym masku ppp0, nema byt 255.255.255.0 ?):
- PC s linux xx.2:
ppp0  Link encap:Point-Point Protocol
      inet addr:xx.xx.xx.2  P-t-P:yy.yy.yy.2 Mask:255.255.255.255
      UP POINTOPOINT RUNNING NOARP MULTICAST  MTU:576  Metric:1
      RX packets:185 errors:6 dropped:0 overruns:0
      TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:205
- PC s linux yy.2:
obdobne ako hore

Dakujem za kazdu radu, ktora mi pomoze spojazdnit horepopisanu siet.

Peter Macko