Raid 1 - mirror disku

Radim Pudich rpudich na novahut.cz
Úterý Únor 13 10:41:14 CET 2001

Mate nekdo prakticke zkusenosti s provozovanim mirroru na Linuxu (Mandrake
7.2 a zkusebne jadro 2.4.1) pod IDE (1 radic 1xHDD ATA66, 2 radic master
1xHDD x ATA66 a slave CD-ROM ATA33, ty disky bohuzel nejsou stejny typ)?
Bude tam trochu degradovany vykon, ale to mi tak nevadi.  Jde mi hlavne o
bezpecnost dat, a neni ani tak nutne mit v mirroru system - ale neni to
vylouceno, maly vypadek nevadi, nejde o kriticky system. Zatim mi to
zkusebne funguje OK, ale:

1. Je lepsi dat do mirroru vse, nebo jenom datovou cast?
2. Nemam zkusenosti z obnovy pri padech systemu nebo fyzickem poškozeni
jednoho z disku - ma nekdo reference?
3. Jaky software pouzit pro vytvoreni a monitorovani (Mandrake 7.2 ma pro
tvorbu Diskdrake a Linuxconf a v KDE je KDiskFree, samozrejme ze to jde i z
prikazoveho radku) - jsou i jine?

Diky predem za informace

Radim Pudich
rpudich na novahut.cz