OT: primarni oddily Re: Jadro - moduly

Michal.Vymazal na deltax.cz Michal.Vymazal na deltax.cz
Čtvrtek Únor 15 08:28:25 CET 2001

>Od:      uhlar na fantomas.sk@ern.kit.vslib.cz 15.02.2001 07:23:01
>

>-> A tak mě vysvětlete jak v MS-DOS 6.20 na primarním oddíle na prvním
disku
>-> se dostanu na druhý primární oddíl na prvním disku ha!
>
>d:<enter>
>
>-> fdiskem jdou vytvorit klidně 2 primární oddíly, ale pouze jeden je
aktivní
>-> a je vidět a druhý není.
>
>dosacky a windowsacky fdisk je shit. Ako sa vam podarilo vytvorit dva
>primarne oddiely? mne sa vzdy poradilo jeden a potom ma uz nutil vytvorit
> [...]

Trochu to poopravim. Muzete mit az 4 primary partition na jednom fyzickem
disku, ale jen jednu z nich lze oznacit jako aktivni. V extended partition
pak muzete mit (tusim) dalsich 8 partition - celkem tedy 12. Nejsm si jist,
zda jednu primary partition vlastne "nespotrebujete" jako zapis pro tu
extended.

man fdisk
The four primary partitions, present or not, get numbers 1-4.  Logical partitions start numbering  from 5.

Michal Vymazal