OT: DocBook

Ing. Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Čtvrtek Únor 15 11:13:18 CET 2001

|Kromě menu přes klávesové zkratky. Když chci vložit odstavec (para) ...

Pokud to funguje tak, tak je to vynikající. Už mi několik lidí z konference
též napsalo, že to jde i bez menu, takže se tímto omlouvám za příliš rychlý
úsudek z mé strany.

|Kdo to nezkusil neuvěří.;))) Už jsem v DocBooku napsal několik set KB
|textů a Emacs+PSGML bych za nic nevyměnil.

Po tom, co jste napsal, tak se nedivím.

|Pro začátečníka a většinu ostatních by byl nejlepší WYSIWYG XML editor.
|Až bude k dispozici takový editor za rozumnou cenu, můžeme začít slavit.

Mám ale pocit, že to je nesmírně složitý úkol napsat WYSIWYG XML editor.
Zvláště, pokud by měl být univerzální, to znamená číst DTD a styly, a podle
toho pracovat. Mám pocit, že už to není zadání pro nadšence, ale skutečně
pro tým profesionálů. Že tohoto se bude muset opravdu chopit placený tým,
tohle zadání už přesahuje hranice toho, co je možné udělat v rámci nadšení.
A tím pádem to bude dost drahé.

Ono není jednoduché napsat WYSIWYG editor ani pro HTML, a to je
nesrovnatelně jednodušší zadání.

Myslím, že by bohatě stačilo, kdyby existoval jednoúčelový WYSIWYG editor
pro DocBook, rozhodně je to programátorsky zvládnutelnější. Není to ideální
řešení, ale rozhodně to je realizovatelnější.

Chtěl jsem se jenom zeptat, existuje nějaký XML, nebo DocBook editor, třeba
i v nějaké beta fázi?

S pozdravem

Miloslav Ponkrác