lilo - boot ze sekundaru - newbie

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Únor 19 14:27:18 CET 2001

> Zdravim vas!

Taktez.

> Mam dva disky na primarnim ide radici.

Lepsi je jeden soupnout jako master na druhy kanal (pokud je druhy
kanal).

> Na 1(master). Disku jsou windowz
>
> Na 2(slave). Disku potrebuju(chci) mit na vyber bootovani win/linux(oboje
>     nainstalovano na slave).

Te nepude. DOS, Wokna a dalsi klony vyzaduji byt startovany z prvniho
disku z aktivni partisny.

Reseni : Nastavit v BIOSu bootovani z D (pokud umi)
nebo : pohrat si s lilo.conf - prikaz bios
Napriklad takto :
	disk=/dev/hdb
		bios=0x80
	disk=/dev/hda
		bios=0x81

Viz archiv konference a manualy (ja sam s timle zkusenost nemam).

> Linux jsem na sekundar nainstaloval tak,ze je
> na
>     hdb1. Mel jsem takovy chtic,ze kdyz v biosu zapnu boot-sequence
> HDD1,HDD0
>     aby se nejprve pokouselo nabootovat ze slave.

To je ekvivalent toho "boot from D" jak jsem zminoval predtim.

> Bohuzel pouze text
>     LI    byl zobrazen. Precetl jsem si "klasicke chyby" , updatnul jsem
> lilo na 21.6.1,
>     nastavil v lilo.conf LBA32,ale zadna zmena. Jo jeste lilo je taky prave
> na HDB.

Mam dojem ze po takovem nastaveni se prehodi i poradi disku hda <->
hdb, takze lilo je pak na hda (a helda se na hdb).

Zkuste s timto nastavenim nastartoval linux z diskety - na vyzvu
zadejte "linux root=/dev/hdaX"

> Vim,ze by bylo jednodussi, nainstalovat lilo na HDA, ale radeji bych vyse
> uvedene...
> Nebyla by nejaka rada ?

a) pouzivat inteligentni zavadec
b) startovat wokna z prvniho disku a linux az z nich
("loadlin <kernel> <parametry>").

Nejlepsi je ale vrazit lilo do MBR - vyhodit se da vzdycky.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s