vlastni boot cd

Ivan Bibr ibibr na tsbohemia.cz
Pondělí Únor 19 14:57:39 CET 2001

On Wed, 17 Jan 2001 jiri.holec na ct.cz wrote:

> Pred chvili jsem poslal dotaz, ktery kdyz po sobe ctu tak zjistuji ze neni
> moc presne formulovan tak to zkusim napsat lepe.
>
> Pres casem jsem cetl na nejakem ceskem linux-info serveru postup jak
> udelat boot CD s linuxem, a vysledkem bylo boot CD ala muj linux a mohl
> jsem si svuj linux s mojim filesystemem ro provozovat kde jsem chtel. Teda
> neco jako boot image mojeho filesystemu na CD.
>
> Jirka

 V podstate se boot CD dela tak, ze udela boot disketa a pri tvoreni CD se
rekne, ze tenhle soubor na CD je obraz boot. diskety a ma se z nej
bootovat. Tak (ve strucnosti) pravi jiz zminovany El Torito.

 Solidni navod jak udela boot disketu najdete na adrese
http://www.linux.org/docs/ldp/howto/Bootdisk-HOWTO/index.html

 Jako nevetsi problem se ukazalo dostat na tu disketu vse co potrebuji.
Nakonec jsem to vzdal a nasel po nejake dobe hledani projekt CluClo -
http://freshmeat.net/projects/cluclo/. Ten jsem upravil k obrazu svemu,
neni to zadny problem.

 V Bootdisk-HOWTO je v kapitole "How the pros do it" maly odkaz (ktery
jsem puvodne prehlednul :))) na /usr/src/linux/Documentation/initrd.txt.
Ten popisuje rozdil oproti bootovani z diskety a CD - dela se to pomoci
initrd napr. pres LILO.

 Driv jsem to nestihl, omlouvam se ale byl zaneprazdnen prave vyrobou toho
CD.

 S pozdravem

			Ivan Bibr

--