AMD-K6-2 a kernel

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Pondělí Únor 19 19:22:17 CET 2001

On Mon, 19 Feb 2001, Libor Kuffa wrote:

> Preji hezky den,
> Pokusil jsem se vymenit ve svem domacim PC procesor a tezce jsem narazil
> :-(.
> Procesor je AMD K6-2/350MHz, core V 2.2V, MB je JetWay 542B, Chipset je tam
> Ali M1542, 128 MB Ram (100MHz).
> Nabehne LILO, vyberu si LINUX, projedou uvodni hlaseni a po vypsani radky:
>
> Freeing unused kernel memory: (xx kB)
>
> se jadro odporouci. Proste se prestane cokoli dit a jadro stoji. Se starsim
> procesorem (CYRIX 6x86MX 266 MHz) jede vsechno v pohode. Zkousel jsem totez
> i s jinym MB, ale vysledek je tentyz.

> [...]

Měl jsem K6-2 300Mhz, teď mám K6-2 500Mhz a vše bez problémů, pouze
protože mám horší desku tak ho provozuji na 85MHz x 6 na 100MHz x 5 má
menší vykon, což není spůsobeno procesorem, ale MB ta potvora má
100MHz = 90MHz prostě v biosu nastavím 100MHz a deska generuje pouze
90MHz, skoušeno několika testovacíma programama.

Jinak u vás to vypadá na chybu v paměti, máte v desce osazené skutečně
paměti PC100 pro použití 100MHz ?
Skuste si pohrát s BIOSem, rychlost zběrnic, přístupů k paměti, skuste si
s kamarádem vyměnit paměť.
Pro skoušku také můžete skusit nastavit procesor na 66MHz x 5 co to udělá.

Jinak při startu můžete jádru zadat kolik máte paměti "mem=XXXM" .
Někdy má linux na některých deskách problém s určením její velikosti.

PS. Skuste vynulovat kompletně BIOS (baterka, propojka)

|            Ostrava                     |
|    e-mail Petr.Soban na ova.inecnet.cz    |
|           soban na centrum.cz             |

---
Zkontrolován antivirovým programem moje oko v1.1 (c)2001.
Mail obsahuje virus: špatné oči.