pdfTeX, TrueType a Type1 fonty

Michal Měšťan mestan na zce.cz
Úterý Únor 20 13:30:26 CET 2001

Dobreho dne

Tomas Znamenacek wrote:
> Lepsiho dne preji.
>
> Potreboval bych do pdfTeXu (3.14159-14e-released-20000217 (Web2C 7.3.1))
> dostat nektere fonty, ktere jsem pouzival pod Windows. Jde jednak o Type1
> fonty (*pfb) a druhak o klasicke TrueType (*ttf).

TreuType jsem nezkousel. Type1 pozivam.

> Tedy: existuje nejaky fungujici zpusob, jak ony fonty dostat do TeXu, s
> korektnim kerningem, ligaturami, diakritikou apod.? Disponuji pouze soubory s
> fonty, tedy nemam zadne metriky (*afm apod).

Bez nich to nepujde. ZtrueType by to melo jit
vykonvertovat. U Type1 vetsinou byva zvykem ze
vyrobce fontu nechava metriky volne dostupne, tak
by je nemusel byt problem ziskat. Lze to i
konverzi s pomoci Ghostscriptu, ale vysledek
neobsahuje kerningove pary, ty v pfb souborech
nejsou.

Zkusim zevrubne:

1. Ziskat *.afm (z internetu, konverzemi....)
2. zkonvertovat *.afm na *.tfm (program
afm2tfm...)
3. pokud font nema ligatury, je treba pocesteni,
cesta vede pres virtualni font, vtom pripade
vytvorit (asi nebude tenhle pripad)
4. nasoupat vsechny fonty do odpovidajicich cest
podle vasi konfigurace, pridat zaznam do
pdftexfontmap
5. mktexlsr

Az budu u TeXu, tak mohu poslat kratky textik a
mozna najdu i skriptik jak mi to chodi.

Michal
--
    ^(w)^.

mailto:Wohnivec na iol.cz
P. S. doporucuji odpovidat sem, jinak se muze
stat, ze reakce na majlik bude nekdy az tydny...