Fwd: Ceske fonty v Opere 5

Vaclav Slavik valive na seznam.cz
Středa Únor 21 20:54:36 CET 2001

Zdravim,

Jaroslav Polacek wrote:
> Ja mam ted Operu 5.neco pod Windoze NT a cesky neumi. Necky to
> zvladaji. Slysel jsem nazor, ze Opera ocekava od serveru, ze ji rekne,
> v jake code page ten text je, a podle toho se sama nastavi (protoze
> zmenit to nikde nejde, jako treba v Neckach). Ze tedy by web stranky
> nemely byt psany nejakym blbem. Je to mozne? Nejak se mi to nezda, ze
> by treba na undergroundu byli debilove.

Ne, chyba je jednoznacne v Opere. Vsechny ostatni browsery se ridi
hlavickami, co dostanou od serveru (a ve vetsine to navic jde natvrdo
zmenit v menu), ale Opera je proste ignoruje. To je taky duvod, proc se
treba linux.cz v Opere pro Wokna objevuje se zmrsenou cestinou (napr. l s
carkou misto s s hackem) -- nastaveni "Central European" u fontu v Opere
znamena kodovani CP1250, kdezto linux.cz pouziva ISO-8859-2.

VS