cdrecord na Linuxu?

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Čtvrtek Únor 22 06:19:54 CET 2001

> Pouzivate nekdo od Nemce Schillyho cdrecord na paleni CD pod Linuxem?
> Jak se vam dari palit vicesession CD?
> Pouzivam prikaz:
>
> /opt/schilly/bin/cdrecord -v -speed=4 dev=0,2,0 -multi -eject
> /temp/cdimage.raw
>
> na CD se neco pali, ale bohuzel se nevytvori dalsi session (pouze ta
> uplne prvni). Puvodni (prvni vypalena) session je pristupna, ale nova
> (prestoze je prokazatelne vypalena) neni po primontovani CD videt.
>
> Poradite, co s tim? Mailoval jsem Schillymu, ale neozval se
> Predem diky
>
> Martin K.

Ano pouzivam, a to jak v radce, tak i s grafickym rozhranim XCDRoast. Radka
je ale prave pro paleni multissesion sikovnejsi. Postup vypada asi
nasledovne:

1. Vytvorim si obraz prvni session a vypalim jej
cdrecord dev=0,1,0 speed=2 -multi -data obraz1.img  (dev a speed upravte
podle sveho)

2. potom musim zjistit zacatek,  kam se zacne palit druha session
cdrecord dev=0,1,0 speed=2 -msinfo
Cislo, ktere cdrecord vyhodi si poznamenam. Obvykle si jej zapisuji do
tabulky na obalu CD, ale neni to nutne. Lze jej zjistit i bezprostredne pred
palenim dalsi session.

3.Vytvorim obraz druhe session
mkisofs -R -o obraz2.img -C 0,123456 -M /dev/sr0 data/  (0,123456 je cislo,
zde jen priklad, ktere zjisti cdrecord podle bodu 2. data/ je adresar odkud
beru soubory pro paleni. Zarizeni za parametrem -M urcuje odkud se bude brat
TOC predchozi session)

4. Vypalim session s druhym obrazem
cdrecord dev=0,1,0 speed=2 -multi obraz2.img

A takto se da pokracovat dale, dokud neni cedecko zaplnene. Musim ale
poznamenat, ze ne kazda mechanika umi takto vypalene CD cist. Problemy maji
predevsim mechaniky starsiho data.

S pozdravem

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz