SMTP

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Čtvrtek Únor 22 11:39:05 CET 2001

JM schrieb in Nachricht <972ktk$fj2$1 na news.telecom.sk>...

>chcel by som sa opytat, ako by ste mi doporucili vyriesit problem s
>autorizovanym pristupom na SMTP. Potrebujem spristupnit SMTP len niekolkym
>ludom, ktori sa budu pripajat z lubovolnych IP, takze relaying nepripada v
>uvahu. Udajne existuju aj skripty, ktore otvoria SMTP az po
>korektnom prihlaseni sa cez POP3,

Ano, toto je casto pouzivane riesenie. Len bacha na to, aby
na ten stroj neukazovali nejake verejne pristupne MX zaznamy.
O hotovom rieseni neviem, ale taky skript by asi nemalo byt
problemom napisat.

Tiez zalezi na tom, ako nepriestrelne to potrebujete. Nemenovana
velka slovenska firma to riesila velmi svojrazne - kontrolovala,
co je v SMTP HELO hlavicke. Proti spamu to staci (zvlast
ak bude obsah dohodnuty inak ako proste meno stroja) a ak
sa da v urcitej miere tolerovat neopravneny pristup ku sluzbe
(toto je security through obscurity a nie poctiva autentizacna
schema), staci to tiez.

Zdravi
--
                                                    Stano