pomalost LINUXU - sekani mpg123

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Čtvrtek Únor 22 21:32:52 CET 2001

On Thu, 22 Feb 2001, Michal Vadila wrote:

> nastavi=

> prehravani
> >

> Nie je pravda. Program mpg123 seka aj na 700MHz AMD (100% vyskusane).
> Staci pritom kopirovat nejaky naozaj vacsi subor a pri tom sa spusti
> trebars updatedb a je to v keli. Nepomoze ani 128 MB RAM, ani rychlost
> procesora ani buffer akejkolvek velkosti. Kto neverite, skuste si to!
>

> A potom si skuste prehravac freeamp, ktory nesekne ani na AMD K-5 166 so
> 16MB RAM za plnej prevadzky, mozte kludne kopirovat akykolvek velky subor
> a spustit u toho vyhladavanie na disku a neseka. Je to iba dobre napisana
> [...]

A není to sekání problém HW a ne OS ?

Prostě měl jsem K6-2 300MHz 64M ram 20G HD na ATA-33 deska PC CHIPS M590
a w95 osr2 a linux RH 6.2 CZ

A přehrávání zvuku v jakémkoli programu bez zadrhávání při jednom
uživateli - je to domácí počítač. Jak linux tak w95 OK

Potom jsem vyměnil procesor za K6-2 500MHz a i jenom přehrávání zvuku,
žádná jiná práce se tam nedělala a začal se zvuk trhat ve všech
programech, jak linux tak w95 hlášky od zvukovky IRQ timeout a podobně,
přitom vše nastaveno stejně zvukovka OK.

2 Dny jsem hledal zradu (rychlosti sběrnic atd...) než jsem ji našel na
vině bylo APM i když se zdálo že vše funguje tak docházelo k uspání PC
i když v BIOS u bylo nastavené sledování aktivit u jednotlivých zařízení,
prostě zákazem APM veškeré trhání ustalo.

PS. Přitom APM fungovalo normálně - uspání, probuzení.
Vysvětluji si to tak že procesor rychle zpracoval požadavky a uspal se a
pokud se chtěly zpracovat další data vyvolaná IRQ přerušením tak se nějaké
zařízení nedokázalo dostatečně rychle probudit.
Původně jsem to tipoval na HD ale ten to nedělal - takže snad jeho
napojení na sběrnici na MB starý řadič ATA-33 ? Nebo DMA na MB ?

PS2. Prostě kupte levnej MB a použijte rychlý procesor a máte to.

|            Ostrava                     |
|    e-mail Petr.Soban na ova.inecnet.cz    |
|           soban na centrum.cz             |

---
Zkontrolován antivirovým programem moje oko v1.1 (c)2001.
Mail obsahuje virus: špatné oči.