Optimalizace linuxu pro StarOffice 5.2

Michal_Vymazal/Deltax%DELTAX na deltax.cz Michal_Vymazal/Deltax%DELTAX na deltax.cz
Pátek Únor 23 08:27:24 CET 2001

Pred nedavnem tu probehla zpravicka, ktera memu "muzealnimu" stroji docela
pomohla a tak jsem se rozhodl se o ni s vami podeli (a autorovi jeste
jednou dekuji).
Takze: Mam K6-200, 96 MB RAM, chipset TXPRO, hda je 8GB, hdb je 2GB
(starsi)
os je RH 7.0 CZ (posledni updates apod.)
StarOffice 5.2 (anglicka - puvodni bin soubory od SUN), desktop KDE 2.0.1-1
Kernel 2.2.18

StarOffice nyni startuje za mene nez 45 vterin (mozilla 0.8 asi 43
vteriny).

Pomohlo toto:
v souboru  /etc/sysconfig/harddisks  jsem nastavil tyto parametry
# USE_DMA=1

#
# MULTIPLE_IO=16

# (E)IDE 32-bit I/O support (to interface card)
#
 EIDE_32BIT=3

# Enable drive read-lookahead
#
 LOOKAHEAD=1

# Add extra parameters here if wanted
# On reasonably new hardware, you may want to try -X66, -X67 or -X68
# Other flags you might want to experiment with are -u1, -a and -m
# See the hdparm manpage (man hdparm) for details and more options.
#
EXTRA_PARAMS=
hdparm -d1 -X66 /dev/hda
hdparm -d1 -X33 /dev/hdb
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Netvrdim, ze je to konecne nastaveni, proste se jen prokousavam temi parametry.

Pozor na EIDE_32BIT=3  ,napred provedte RTFM hdparm a podivejte se do
dokumentace vasich disku. Doporucuji si napred ty EXTRA_PARAMS=  zkusebne
nastavit z konsole a podivat se, co to s diskem udela. Mozna budete muset
kvuli podpore  DMA muset znovu prelozit kernel. Mne to bezi s 2.2.18. S
2.4.1 a 2.4.2 mi tato podpora DMA nebezi, prestoze jsem pouzil parametricky
soubor vznikly pri prekladu 2.2.18 (jisteze drobne zmeny, ale ne v
nastaveni DMA).

Pokud nekdo tento thread doplni, budu jedine rad, alespon se dopracujeme k
nejake te optimalizaci.

Michal Vymazal