Povedlo se - Linux na 1MB RAM

Miroslav Prymek mjp na email.cz
Sobota Únor 24 21:17:12 CET 2001

Jen tak z legrace jsem zkousel dostat Linux
na *stary* notebook 386SX/25 1MB RAM a nakonec se to (i s vasi pomoci) povedlo.

Pouzil jsem instalaci smalllinux
(http://www.superant.com/smalllinux/), ktera je puvodne na dvou disketach
 (boot,root). Nejstarsi distribuce smalllinuxu  je na jadre 1.0.9, takze i
 na tech 1MB RAM se da spustit. Kvuli problemum s harddiskem (HW chyba, za
 to Linux nemuze) se mi nepodarilo vytvorit SWAP partition, ale i bez ni to
 jelo (myslel jsem, ze to neni mozne).
Z tech disket se to dalo dat na HD.
Ta distribuce je fakt jenom zakladni (neni tam treba ani mv :-) ), ale dalo
 by se tam leccos pridat. Je tam jakasi podpora IP, kterou jsem ale nemel
 moznost vyzkouset.

Je pravdou, ze takovy Linux asi nema ve vetsine pripadu moc smysl, lepsi je
 stary dobry DOS (uz kvuli SW), ale za srandu to stoji. Je videt, ze Linux
 je system, ktery je mozne mit opravdu pod kontrolou.

Miroslav Prymek

EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami na
http://www.email.cz