MathML

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Středa Únor 28 23:16:33 CET 2001

Dracula007 wrote:

>    chtel jsem se zeptat jestli nemate nekdo zkusenosti s provozem MathML a
> DocBookem (SGML), pripadne co je vsechno nutno udelat  aby to fungovalo i s
> jadetexem, a podobne...

S tou SGML verzí DocBooku se vám to bude křížit špatně, protože SGML
procesory nepodporují jmenné prostory. O vánocích se mi podařilo skřížit
XML verzi DocBooku s MathML 2.0. Pomocí XSL stylů od Normana Walshe jsem
byl schopen vygenerovat HTML stránku s MathML (lze prohlédnout pomocí
prohlížeče Amaya nebo Mozilla). S pomocí PassiveTeXu šlo vygenerovat i
PDF se vzorečky. Jediný problém je v tom, že MathML je dost upovídané, a
v podstatě nelze psát v ruce. Vzorec, který má v TeXové notaci půl
řádky, zabral v MathML asi 30 řádků. Chce to mít nějaký WYSIWYG editor
MathML nebo editor, který vám překlopí TeXovou notaci do MathML. Jinak
se upíšete.
Když je člověk v časovém presu, nakonec to udělá tak, že do DocBooku
píše vzorečky přímo v TeXu a nechá je stylem projít až do TeXu.

JadeTeX v podstatě nepoužívám, ale pokud vím, podpora MathML v něm zatím
není, musel byste použít PassiveTeX. Jestli máte zájem, můžu vám
skřížené DTD poslat. Bez těch skřížených DTD se to těžko validuje nebo
edituje v Emacs+PSGML.

  Jirka Kosek
  e-mail: jirka na kosek.cz
  http://www.kosek.cz