instalace linuxu zijici na CDROM a RAMDISKu

Petr Vanek - Vanous vanous na penguin.cz
Úterý Leden 2 10:08:11 CET 2001

> Dobre rano,
> Znamena to tedy, ze Live dokaze nastartovat (v tomto pripade z CD), aniz
by
> se kamkoliv a cokoliv zapsalo? Narazim na skutecnost, ze tazatel pozadoval
> aby to fungovalo bez jakehokoliv zasahu na HDD. Muzete nejak blize popsat
> jak Live funguje (napr. swap apod.)? Protoze napad servisniho cd neni
nijak
> spatny. Me od toho dosud odrazovalo podvedomi, ze 32 bit systemy potrebuji
> pri startu mit moznost zapisovani.

Ano i ne. Pri bootu se vytvori ramdisk. Do nej se pak uklada konfigurace a
tak, velikost je tusim 7 Mb. Po vypadku proudu zacinate opet s cistym
stitem. Vyplyva z toho potreba mit minimalne asi 16 Mb RAM. Nevim ted, jak
je to se swapem, zda-li detekuje se existujici a pak se pouzije.

Pak take existuji ruzne specializovane distribuce pro tyto ucely -
bootovatelne vyzitky a podobne. Ty vyuzivaji podobny system. Jednu z nich
jsem si vypalil na vyzitku (ma to 45 Mb) a mam to v penezence - co kdyby...,
ale to puvodni tazatel tusim nechtel...

s pozdravem Vanous

Petr Vanek
vanous na penguin.cz