shaper & iproute

Igor Kilian igor.kilian na infogas.sk
Středa Leden 3 08:58:05 CET 2001

Prosim vas vysvetlite mi rozdiel medzi shaperom a iproute. Zatial som zistil,
ze shaper je modul do jadra a ovlada sa pomocou shapecfg a ip route ma nieco
podobne (ifcfg), ale da sa na neho vyuzit cbq.init script. (dalej pouzivam
slovo shaper pre lubovolnu z danych utilit)
Hladam nieco na obmedzenie prenosu, ale chcel by som, aby boli obmedzovane
len pakety smerom dnu na urcity port (to v dokumentacii k cbq.init sa da).
Bolo by vhodne, keby dane pasmo (napr 64kbit) ktore pridelim si shaper pre
seba neprisvojil, a ak nie je vyuzivane, tak umoznil ostatnej komunikacii v
klude vyuzivat jeho nevyuzitu kapacitu. Da sa to jednym z danych programov,
alebo natvrdo zobere dane pasmo?

Dakujem

S pozdravom

Igor Kilian