Jde prelozit pouze jeden modul? (programatorske)

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Středa Leden 3 09:21:40 CET 2001

gcc -D__KERNEL__ -I/usr/src/linux-2.2.14/include -Wall -Wstrict-prototypes -

O2 -fomit-frame-pointer -fno-strict-aliasing -pipe -fno-strength-reduce -m38

> Proc nepouzijete Makefile?
> make seeq8005.o
>  rikam to nasucho, bez overeni, tak me kdyztak nekamenujte a vlidnym tonem
> reknete, proc to nejde,

Kamenovat Vas nehodlam, jednak se sutry po internetu blbe posilaji a druhak
jsem rad, kdyz se nekdo ozve radej nasucho, nez vubec :-) Ale k veci.
Make seeq8005.o jsem zkusil, ale odpovedi mi bylo "no rule for...". Jinak
ten seznam parametru pro gcc uvedeny vyse, jsem si nevymyslel, ale vykuchal
prave z Makefile. Vyzkousel jsem to na nekolika modulech (tech bezne
pouzivanych, ne, ne2k-pci, 3c509) a jdou bez problemu prelozit.
Vec se ma asi takto (moje skromna domnenka):
Nejprve fakta:
- ovladac seeq8005 je oznacen jako experimentalni a se standardnimi jadry se
nepreklada ani jako modul (coz kopec jinych ano)
- dle autora (nalezeno na internetu) napsal modul v roce 1995 pro jadro
1.0.3, posledni verzi napsal 1.0  a od te doby na to nesahl.
- ve zdrojacich jadra ze kterych jsem vychazel (RH 6.2) je seeq8005 verze
1.0
- cip seeq8005 je dost drevni, sitovka co mam byla vyrobena v roce 1991
- v Ethernet howto se u seeq 8005 pise pouze "supported" s odkazem na
vlastni ovladac

Z toho usuzuji, ze modul byl napsan a pouzivan s jadrem 1.0.3 a zahrnut do
zdrojaku jadra. Vzhledem k tomu, ze je cip seeq8005 staresina, tak sitovky s
nim uz asi moc lidi nepouziva (asi nikdo), takze od te doby na to nikdo
nesahl, pouze ten modul vzdy soupli do baliku zdrojaku novejsiho jadra. No a
vzhledem k tomu, ze se ani nikdy standardne neprekladal, tak nikdo ani
nezjistil, ze uz neni aktualni a nejde prelozit. Nejspis proto, ze se
zmenili nejake knihovny, ktere si ten modul taha, protoze naprosto stejna
konstrukce (viz. muj predchozi mejl) je i v jinych modulech, ktere ale jdou
prelozit bez problemu. Proto bych hadal, ze neni spatne sama konstrukce, jen
se mozna potrebne veci nyni nachazeji v nejake jine knihovne. Tot muj odhad.
Vzhledem k tomu, ze nejsem zrovna hacker jadra, jsem se obratil do
konference, s tim, ze snad nekdo ma s moduly vetsi zkusenosti, protoze je
treba sam pise.

S pozdravem Zdenek Bohm