RH7.0cz + MGA G200 + AGPGART/DRM - problem s rozchozenim (delsi)

David Trcka trcka na poda.cz
Středa Leden 3 21:38:35 CET 2001

Zdravim,

mam nasledujici konfiguraci:

Abit BE6, 256M RAM, AGP Matrox G200, disk na HPT366 (+ dalsi mene dulezite
detaily).

Nainstalovany RH7.0cz, jadro 2.2.18 s patchem na IDE radice a reiserfs.

Puvodne jsem mel jadro zkonfigurovane tak, ze:

CONFIG_AGP=y
CONFIG_AGP_INTEL=y
CONFIG_AGP_I810=y
CONFIG_AGP_VIA=y
CONFIG_AGP_AMD=y
CONFIG_AGP_SIS=y
CONFIG_AGP_ALI=y
CONFIG_DRM=y
CONFIG_DRM_TDFX=y
CONFIG_DRM_GAMMA=y
CONFIG_DRM_R128=y
CONFIG_DRM_I810=y
CONFIG_DRM_MGA=y

proste vsechno built-in, v dobre vire, ze se aktivuje to, co se
nadetekuje. Xka jely, nepozoroval jsem zadne problemy, ale vcera jsem
stahnul demo na Descent3 od Loki a ouha, ono to zjevne nijak
neakcelerovalo (cca 1 snimek za 3 vteriny).

Prozkoumal jsem log XFree86 a na konci bylo zhruba toto:

*** snip ***
(==) MGA(0): Write-combining range (0xd8000000,0x800000)
(--) MGA(0): 64 DWORD fifo
(==) MGA(0): Default visual is TrueColor
(II) MGA(0): [drm] Sarea 2176+624: 2800
(EE) MGA(0): [drm] DRIScreenInit Failed
*** snip ***
(==) MGA(0): Backing store disabled
*** snip ***
(II) MGA(0): direct rendering disabled
*** snip ***

Navic byly v dmesg hlasky ve stylu jako ze modul agpgart nebyl nahran se
spravnymi parametry a vubec ze by mel byt jako modul nebo podobne. Tak
jsem si rekl, ze to mam nejspis v tom jadre spatne, a okopiroval jsem
nastaveni z konfigurace originalniho 2.2.16 (jenom tu cast o AGP a DRM):

CONFIG_AGP=m
CONFIG_AGP_INTEL=y
CONFIG_AGP_I810=y
CONFIG_AGP_VIA=y
CONFIG_AGP_AMD=y
CONFIG_AGP_SIS=y
CONFIG_AGP_ALI=y
CONFIG_DRM=y
CONFIG_DRM_TDFX=m
CONFIG_DRM_GAMMA=m
CONFIG_DRM_R128=m
CONFIG_DRM_I810=m
CONFIG_DRM_MGA=m

Tentokrat se samotne jadro chova uz lepe:

*** snip ***
agpgart: Maximum main memory to use for agp memory: 203M
agpgart: Detected Intel 440BX chipset
agpgart: AGP aperture is 64M @ 0xd0000000
*** snip ***
[drm] AGP 0.99 on Intel 440BX @ 0xd0000000 64MB
[drm] Initialized mga 2.0.0 20000910 on minor 63
*** snip ***

Jenomze Xka nenajedou. V logu XFree86 (nemam to presne, ale v pripade
potreby muzu zajistit), je za radky

(==) MGA(0): Default visual is TrueColor
(II) MGA(0): [drm] Sarea 2176+624: 2800

neco na ten zpusob, jako ze [drm] detekovana verze 2.0.0, ocekavana 1.0.x,
a potom ze Xserver dostal signal 11.

Vim ze signal 11 zpravidla dostanu, kdyz se nechovam k hardwaru nejak
hezky, ale tentokrat to neni ani pretaktovany procesor, ani pretaktovana
sbernice, ani zatuhle ventilatory, proste nic proti nicemu.

Takze spis tipuju, ze xserver s tou matroxkou provede neco moc neslusneho,
ale nevim co.

Napadlo me, ze treba chce nejakou jinou verzi drm nebo ze je ten ovladac v
xserveru nejaky postarsi. Je to mozne? S puvodnim redhatackym jadrem
2.2.16 to ale jelo (i kdyz nevim, jestli akcelerovane, descenta jsem tam
nepoustel). Bohuzel se k nemu nemuzu vratit, protoze bez ide patchu a
reiserfs uz nerozchodim system a cpat ty patche do redhatackeho jadra je
na masli (prilis mnoho rejectu).

Takze abych se konecne na neco zeptal: zkousel nekdo rozbehnout Matrox
G200 na RH7.0cz s jadrem 2.2.18? Pokud ano, muzete mi poslat
.config? Pokud je treba neco upgradovat, co presne? Nerad bych sel do
kompletniho preinstalovani X, kdyz by bylo mozno vymenit jenom kousek.
Nebo mam zkusit v tom mem jadre downgrade na DRM z 2.2.16? Pokud by to
teda vubec slo.

A nebo to v tehle sestave vubec nerozchodim?

Dik za jakoukoliv podporu (treba i jenom moralni ;)

    David Trcka, network administrator
  PODA s.r.o., Internet Service Provider
Ostrava, 28. rijna 150, The Czech Republic
        Voice/Fax: +420 69 6612600
        PGP KeyID: DAE55DA4