rh 7.0, gcc a problemy

Čtvrtek Leden 4 08:39:38 CET 2001

> Jestlize kompilator zhavaruje, pak je to jednoznacne chyba kompilatoru.

	Souhlas...

> Pokud nezhavaruje, ale kod neprelozi, resp. vygeneruje neco, co nefunguje
> ocekavanym zpusobem, pak je to problem, ktery si zaslouzi hlubsi pruzkum
> (a obcas je tezko rict, ci chyba to je).

	Pruzkum? Pokud je to v danem programovacim jazyce povolena konstrukce
(s implementacne nezavislym vysledkem (nejlepe definovanym)), je to opet
problem kompilatoru. Pokud je to implementacne zavisly vysledek, nema v
multiplatformnim (nerknu-li multikompilatorovym) kodu co delat. Pokud
skutecne autor kodu potrebuje takovou konstrukci, je jeho povinnosti
sahnout po prostredcich nizsi urovne (napr. ASM), vse radne
zdokumentovat a je jeho problem, ze strojovy jazyk je na ruznych
procesorech ruzny (a tim padem udrzovat desitky verzi kodu)...

	Zajimalo by mne, proc se jadro tak svazalo zrovna s GCC, neni prece
tajemstvim, ze firemni kompilatory Intelu (nejen pro I-64, ale napr.
Pentium a vyssi) jsou o dost optimalnejsi nez jakekoli i komercni
prekladace... jenze tyto Intelovske kompilatory nejsou bezne rozsirene a
bezne je vyvojari nepouzivaji (dodnes nevim proc..:-() a radsi pouziji
zprasene volby a patche napr. do VC++ aby meli 'udajne' optimalizovany
kod pro UniCPU Celeron apod.

	Je hezke, ze Intel spolupracuje s vyvojari Linuxu na jadre pro I-64,
ale proc? Protoze se ho snazi prosadit na trhu (resp. zacina
marketingova rez), kdyby jadro bylo skutecne psano tak, jak by melo
vypadat (a jak IMHO jeste rada 1.2. vypadala), takova podpora ze strany
Intelu by nebyla nutna a kernel by po upravach a doplneni sekce
/usr/src/linux/arch/i-64/* bezel i na teto platforme (vim, ze jsem to
trochu zjednodusil, ale zase ne moc, do komunikace OS <-> cokoli
zelezneho trochu hodne vidim).

	Takze z toho celeho vychazi, ze problem je zejmena v GCC (pry nejlepsi
soucasny kompilator - to je ftip, ze?) a v kernelu, ktery se k nemu
uplnul a ted se mu to velmi vymstiva...

	Ono cele Open source zacina vypadat podivne... podivame-li se na
vehlasne projekty (vim, nekde se zacit musi, ale proc se sakra nepouci z
chyb!?) je to k placi... Nekde jsem cetl myslenku, ze Linux a vse okolo
tohoto boomu je hezke, je mozna moderni, ale stavi na starych (byt
odzkousenych) principech. To je pravda, bohuzel zacina si tim velmi
svazovat nohy a zacina na to doplacet (a kdyz sleduji vyvoj OS vudci HW
tak i omezovat)... Kolikrat se predelava Interface s ruznymi castmi HW
jen na na x86 paltforme? Prislo PCI2.0 a hle mame tu novy interface (tim
padem minimalne nutnost prepsat vsechny PCI sitove ovladace), USB taky
neni vykrik posledniho roku a v oficialnim jadre jeste neni, sitova cast
pokud se nemylim se kompletne prepisuje po ctvrte, o jinych perifernich
zarizenich (nemyslim proprietalni reseni, ale treba stredni tridu (na
hi-end bych Linux nedal ani omylem)) radsi nemluve...

	Byl jsem a jsem velky fanda Linuxu, ale to co zacina zejmena Red Hat,
Kernel a Linus predvadet v poslednich 2 letech je skoro k nevire. IBM se
vycital prosustrovany rok v OS/2 oproti Windows95. Jaky mel Linux naskok
oproti WinNT (odmyslime-li GUI, myslim po serverove strance) jeste v
roce 1997 a jaky ma nyni? Neprosustrovava nyni Linux jako OS daleko
vice?

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno