rh 7.0, gcc a problemy

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Leden 4 10:24:05 CET 2001

On Thu, 4 Jan 2001, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Ono cele Open source zacina vypadat podivne... podivame-li se na
> vehlasne projekty (vim, nekde se zacit musi, ale proc se sakra nepouci z

 Nemyslim ze myslenka OpenSource je zdrojem techto "problemu". Obavam
se, ze mnoho programu od kterych nezname zdrojaky bylo, je a bude
prepisovano... Myslim, ze je nestastne stavet problemy a mirne debilni
vyplody nekterych projektu / firem (RH: gcc vs. RH7.0) do svetla nejake
krize OpenSource. Je zde plno projektu, ktere byly pred Linuxem a budou
i po nem... (emacs, PostgreSQL apod.)

> chyb!?) je to k placi... Nekde jsem cetl myslenku, ze Linux a vse okolo
> tohoto boomu je hezke, je mozna moderni, ale stavi na starych (byt
> odzkousenych) principech. To je pravda, bohuzel zacina si tim velmi
> svazovat nohy a zacina na to doplacet (a kdyz sleduji vyvoj OS vudci HW

 Znamena to ignorovat standardy (napr. UN*Xove) apod.? On nikdo neni sam
ostrovem v mori...

> 	Byl jsem a jsem velky fanda Linuxu, ale to co zacina zejmena Red Hat,

 IMHO problem RH je nutnost udrzovat akcie na urovni, ktera uspokoji
investory. Pokud jsou vlasniky firmy pocitacovy nadsenci tak to mozna
chodi... ale pokud vlastnikem je nekdo komu je jedno co firma dela tak
je to horsi. Viz Microsoft - za cca 5 let to mozna bude herni gigant
a to proste proto protoze to vynasi vice nez OS+Office :-)

> Kernel a Linus predvadet v poslednich 2 letech je skoro k nevire. IBM se
> vycital prosustrovany rok v OS/2 oproti Windows95. Jaky mel Linux naskok
> oproti WinNT (odmyslime-li GUI, myslim po serverove strance) jeste v
> roce 1997 a jaky ma nyni? Neprosustrovava nyni Linux jako OS daleko
> vice?

  Kritika je vec pekna pokud obsahuje i nejake navrhy *lepsiho*
reseni :-)

					Karel