kvalita mp3, bylo mp3 do wavu?

Martin Kokes martin na gplus.cz
Čtvrtek Leden 4 13:39:07 CET 2001

"Jan Klugl" <jan.klugl na pikebo.cz> pise v diskusnim prispevku
news:3A545A1C.5A4A0785 na pikebo.cz...

> muzu se zeptat na zdroje, ze kterych cerpate presvedceni ze lame je
> nejlepsi
> enkoder? Ja jsem presvedcen o nejvyssi kvalite l3enc-u, ale to je MHO.

l3enc, v podstate zachovava puvodni psychoakusticky model, vyvinuty FHG-IIS.
lame tento tzv. ISO-source based model opustil zcela a jeho vyvojari
implementovali zcela novy model GPSYCHO
(http://lame.sourceforge.net/gpsycho/gpsycho.html), ktery mnohem lepe
implementuje akusticky maskovaci i rozhodovaci algoritmus (prakticky vsechny
rozhodujici parametry jsou lepsi, nez puvodni ISO). Jinak principy dalsi
komprese jsou u obou enkoderu shodne.

Testy:
http://lame.sourceforge.net/screenshots/screenshots.html
http://users.belgacom.net/gc247244/analysis.htm

> Dale prel bych se o 'nejkvalitnejsim' dekoderu, IMHO vystup z ruznych
> dekoderu
> je totozny.

INSMHO neni. Existuji kvalitativni testy dekoderu, napr.:
http://lame.sourceforge.net/winamp/winamp.html
http://privatewww.essex.ac.uk/~djmrob/mp3decoders/

a jediny lame korektne aplikuje "encoder/decoder delay":
http://lame.sourceforge.net/tech-FAQ.txt #1.  Why does LAME add silence to
the beginning each song?

Jeste nejake otazky?

Martin

P.S.: Kdyz uz se chcete prit, byva zvykem podporit svoje nazory nejakymi
konkretnimy fakty.