Mysql - nemuzu se pripojit

TNX webmaster na novibra.cz
Čtvrtek Leden 4 19:54:55 CET 2001

Predesilam, ze jsem v linuxu hodne malo sbehly.
Mam problem, ze se nemuzu pripojit k mysql databazi jinak nez primo na
serveru jako root
Jako zadny jiny uzivatel to nejde.
Pokud to zkusim pres PHP, tak dostanu:
Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server
through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (111) in
/var/www/html/vylistuj.php on line 11

Pokud to zkusim jako jiny uzivatel, tak dostanu prakticky totez:
Can't connect to local MySQL server through socket
'/var/lib/mysql/mysql.sock' (111)

Videl jsem, ze tu uz nekdo takovy problem mel. Moznosti byly:
1. Nebezi mysql / ale u me bezi
2. bezi MySQL, ale ma mysql.sock jinde, ze predpoklada PHP (tedy jinde nez
ve '/var/lib/mysql), ale u me je mysql.sock ve /var/lib/mysql

Hrabu se v manualu, ale moc tomu nerozumim. Porad se pise o privilegs, o
tom, jak uzivatelum menit prava, ale ja jsem nikde nenasel, jak toho
uzivatele pro mysql zalozit. Pise se tam, ze uzivatel mysql nema nic
spolecneho s uzivatelem unixu. Takze predpokladam, ze je nutne nekde udelat
pristup k mysql databazi.

Jedna se o server Redhat7. Mysql je verze 3.23.22-beta, to jest ta, ktera je
dodavana na CD redhatu. Prosim, pokud byste meli nekdo nejaky napad, tak
pokud mozno polopaticky.

Vlastnikem /var/lib/mysql je uzivatel mysql, pokud je to k necemu dobre.

Diky moc za kazdou pomoc.

TNX
Jan Kovar
Novibra Boskovice s.r.o.