pripojeni samby pres net

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Sobota Leden 6 23:30:15 CET 2001

On Sun, 7 Jan 2001, Bohdan Blaha wrote:

> nevite nekdo jakym zpusobem si muzu pripojit adresar sdileny na sevreru
> sambou pres internet??? kdyz jsem na lokalni siti, vse mi funguje, ale
> pres internet pri pokusu pripojit ten adresar k sobe mi hlasi ze ten
> pocitac nemuze najit, zkousim to z windows i linuxu, ale se stejnym
> vysledkem, precetl jsem si howto k sambe, ale nejak mi to
> nepomohlo..o(((

Pominu/li trivialni reseni, ze se pripojujete pres firewall, kde je
samozrejme zakazane cokoliv okolo microsofti site, nebo pres nejaky NAT ci
socks, ktery nema ani potuchy jak spojit nekoho zvenku dovnitr (samba
komunikuje obema smery takovym zpusobem, ze bych necekal, ze pujde
maskaradovat), tak bude potiz asi v tom, jak zadavate nazev serveru.
Celkem spolehlive by melo fungovat pouziti IP adresy takle:

\\147.32.1.1\sdilena_polozka

pres jmeno to mozna muze zlobit v okamzku prekladu netbios jmena na IP
adresu.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Ze zakonu rovnovahy:
    Koho jsi zlehcil, ten ti pritizi.