kompilacia python-u

Pondělí Leden 8 09:59:46 CET 2001

Dobry den

na starsom systeme s glibc 2.0 sa pokusam skompilovat novsiu verziu pythona (v
distribucii bola len verzia 1.5.1, pre potreby mailman-u potrebujem minimalne
1.5.2). narazam ale na problem, ked pri linkovani mi skonci preklad takto:

gcc -shared  dbmmodule.o  -ldb1 -o dbmmodule.so
ld: cannot open -ldb1: No such file or directory
make[1]: *** [dbmmodule.so] Error 1
make[1]: Leaving directory `/usr/src/redhat/BUILD/Python-1.5.2/Modules'
make: *** [sharedmods] Error 2
Bad exit status from /var/tmp/rpm-tmp.65959 (%build)

mam za to, ze sa dozaduje linkovania s kniznicou db (berkeley db?).. zistil som
si, ze takato kniznica sa v glibc 2.0 nenachadza a je sucastou az 2.1.
nasiel som si teda takyto balik samostatny a doinstaloval ho do systemu:

[root na server SPECS]# rpm -q db
db-2.7.7-1
[root na server SPECS]# rpm -q db-devel
db-devel-2.7.7-1

zial nepomohlo to, a linker je stale nespokojny..
moja otazka je, ze ci vobec skompilujem toho pythona na glibc 2.0 systeme?
ci treba pocarovat so symlinkami, alebo uz konecne preinstalovat ten system na
nieco novsie?;)

Vopred dakujem.
S pozdravom
--
+ Tibor "FuturE" Pittich | Email       : Tibor.Pittich na phuture.sk