Karel pro Linux

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Pondělí Leden 8 11:04:07 CET 2001

> Ahoj vsem,
>
> mam doma takove zvidave petilete dite, ktere se mi zacina vrtat v
> pocitaci.
> Rad bych usmernil jeji snahy nejakym uzitecnym smerem a tak jsem si
> vzpomel
> na sve zacatky s Karlem na IQ151 :-)
> Prohrabaval jsem se na freshmeatu a sourceforge, ale nebyl jsem uspesny.
> Na
> druhou stranu netusim vubec, pod cim by se neco takoveho dalo najit.
> Netusite nekdo, jestli existuje neco podobneho na PC pro Linux?
>

> Diky Zdenek Bohm

V nouzi by mohl prichazet v uvahu i Baltik (s dlouhym i)
viz.http://www.sgp.cz, spousteny s emulatorem wine. Mozna se pracuje i na
portaci pro linux, na strankach SGP jsem nebyl, ctu to z recenze. Pise se
tady: urceno pro dolni vekovou hranici ctyri roky, nahore neomezeno :-)
Pozadavky na ovladani jsou skromne, pry staci rozlisi-li dite prave a leve
tlacitko mysi a nauci-li se posunovat mysi pri stisknutem levem tlacitku.
Princip (pro ty nejmladsi) spociva v pretahovani komponentu z palety na
pracovni plochu a jejich sestavovani do obrazku-scen. Tyto komponenty
predstavuji urcite funkce a jejich poskladanim se vyvola urcita akce. Cili
takove detske "objektove programovani" by se to dalo nazvat. Jen kdyby to
nebylo jen pod Windows :-(
Dalsi informace treba na http://www.baltik.cz

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz