jak smazat radek v souboru?

Pavel Hampl hampl na gncz.cz
Úterý Leden 9 08:10:42 CET 2001

----- Original Message -----
From: "Pavel Lisy" <pali na tmapy.cz>

> lze nejak smazat cely radek v souboru obsahujici urcity retezec
>
> libi se mi nasledujici perlovska konstrukce
> perl -pi -e "s/retezec/nahrada/" soubor
> hlavne proto, ze se nemusi vytvaret pracovni soubory
>
> samozrejme to umim pomoci sed, grep, ... ale u toho vzdy musim vytvorit
> pracovni soubor, nacist ho, ulozit do dalsiho a prejmenovat ci smazat.
>
> nejde to nejak elegantne pomoci perlu, vyse zminenym radkem ho nesmazu a nejak
> to v dokumentaci nemohu najit.

ja bych to udelal neelegantne tak, ze bych si na to napsal skriptik, ktery by to vsechno obslouzil (zavolal sed, udelal pracovni soubor a vsechno to popresouval), a uz bych se o to nestaral. Ale ja jsem line prase a o eleganci mi vetsinou moc nejde. Spis o to, aby to dobre pracovalo a nebylo to moc prace.

Pavel Hampl