Problem s mount root

Honza Marek jmarek na jcu.cz
Úterý Leden 9 08:58:29 CET 2001

Dobrý den,

lampovi na volny.cz napsal(a):
> Preji dobre rano vsem,zdravim vsechny ucastniky konference. Jsem zacatecnik vpouzivani linuxu a proto jsem si vybral distribuci SuSE Linux 6.4. Po bezproblemove instalaci jadro hlasi chybove hlaseni, ale nejdrive vypisi jeste par
> radku pred tim:
>
> VFS: Mounted root (ext2 filesystem)
> Using /lib/modules/2.2.14/misc/usbcore.o
> usb.c: registerednew driver usb devfs
> usb.c: registered new driver hub
> VFS: Cannot openroot device 03:07
> Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:07

> Nevite co s tim?. Diky za kazdou pomoc.S pozdravem Martin Lampa

Tady se vám snaží říct, že chce připojit svazek root (/), který očekává
na sedmé partišně prvního disku (/dev/hda7) a zřejmě ji tam nemůže najít.

Víte, na kterou partišnu jste ten linux nainstaloval? Pokud ano,
pak na výzvu LILO: zkuste dát klávesu <TAB>, objeví se vám seznam možných
voleb při bootování. Dále napište volbu, která znamená linux a jako
parametr zadejte root=/dev/hda5 (např.). Celkově to tedy bude vypadat
_např._ takto:

LILO: <TAB>
linux	win
LILO: linux root=/dev/hda5 <Enter>

A už to bude bootovat...

Pokud nevíte, kam jste linux nainstaloval, je třeba nabootovat z CD-cka,
nebo z instalační diskety a podívat se na rozdělení disku. Někdy tam
najdete i label (popisku), který říká, kam se bude disk připojovat.
Pokud tam label nenajdete, tak je třeba vyzkoušet výše naznačeným způsobem,
která z partišen (bude označena jako linux) je právě rootová.

Šlo by to i jinak, ale pro začátečníka to bude asi takto nejjednodušší...

Zdraví
Honza Marek