Instalace cehokoliv...

David Kuzela david na kuzela.cz
Pondělí Leden 8 21:04:47 CET 2001

Petr Liebl pise:
> Jsem novym uzivatelem L:inuxu.
> Mam nainstalovany "jednoCDckovy" SuSe Linux verze 6.4 a do nej KDE 2.0.
> Doufam, ze se Linux bude chovat k memu padajicimu modemu privetiveji nez
> Windowz, a tak shanim programy (nejen) pro Internet.
> Napr. ICQ atp. (ktera "verze" je "nejlepsi"?)

gnomeicu :-), pro KDE asi licq, ale tohle je dost spatne polozena otazka,
zkuste ty, ktere najdete a vyberte si. Jeste, ze jste se neptal, jaky
mail klient - nebo nedejboze editor :-) - je nejlepsi, hned byste videl,
jak moc subjektivni je takova volba.

> Ale mam tu jeden zasadni problem.
> Neco je v RPM baliccich, neco v TARech atp. Ale jak se dozvim, kam to ten
> zatracenej YaST nebo neco jinyho hodil??? Tot moje otazka prvni.

man rpm

> Mam rekneme TARy, ktere se MYSLIM "samy" neinstalujou, tzn. ze musim spustit
> "./configure" a pak "make".
> Jake parametry mam pred "instalaci" napsat do configure (vzhledem k
> predeslemu vypisu konfigurace (SUSE64+KDE2) )???
> Co se stane po tomto prikazu? Co se stane po prikazu "make"? Kde nakonec
> najdu "spustitelny program"? (Jak se vubec doberu "konce"?)

Prectete si veskerou prilozenou dokumentaci (./README a ./INSTALL obvykle)
a zkuste ./configure --help.

Binarky najdete treba pomoci ls --color (jsou zelene) :-P

> Za jakykoliv odkaz, "dokumentaci", radu ci cokoliv jineho budu VELMI vdecen.

docs.linux.cz, manualy.sk, penguin.cz/~dawyd :-)) dalsi najdete ve svem
oblibenem vyhledavaci.

--
                                                David Kužela
-=[david na kuzela.cz]=-=[ICQ][24470559]=-=[http://penguin.cz/~dawyd]=-