Problem s MySQL

Jiří Nováček jiri.novacek na rtscs.cz
Úterý Leden 9 08:30:54 CET 2001

Zdravim,

 mam potize s provozem MySQL. Rad bych se necemu priucil v oboru
Apache+PHP+MySQL.
Bohuzel jsem nepochodil hned s instalaci MySQL. Stahnul jsem nasledujici
baliky:
MySQL-3.23.29-1.i386.rpm
MySQL-client-3.23.29-1.i386.rpm
MySQL-devel-3.23.29-1.i386.rpm
MySQL-share-3.23.29-1.i386.rpm

Zkusil jsem balik nainstalovat (rpm -Uhv jmeno....) a objevila se hlaska
error: failed dependencies:
      /usr/bin/perl is needed by MySQL-3.23.29-1.

Rekl jsem si, PERL mam nainstalovany, tak to budu ignorovat. Opakoval jsem
svuj instalacni pokus s pridanim --nodeps. Vsechno se spokojene
nainstalovalo. Taky spusteni probehlo hladce.
Vytvoril jsem jednoduchou databazi a nacpal do ni nejake data. Zatim vsechno
v pohode. A ted k vlastnimu problemu. V tabulce je sloupec (jako primarni
klic ) osobni_cislo (typ integer). Kdyz dam napr. select * from zamestnanci
where osobni_cislo=5 dostanu odpovidajici radek z tabulky. Pokus ovsem dam
delete from zamestnanci where osobni_cislo=5 tak k vymazani nedojde. at jsem
se snazil jak chtel, tak jsem vymazani s podminkou neudelal (bez podminky to
fungovalo tj. smazal se obsah cele tabulky).
Neumel by mi nekdo poradit kde delam chybu? Hlasim se pomoci mysql jako root
z konzoly, takze v pristupovych pravech problem asi nebude.

Instalovany system je RedHat 6.2 cz  s update z ftp.linux.cz/...../6.2/i386,
kernel 2.2.18, vse na zeleze Pentium 150 Mhz, 96 MB ram a dostatecne velkym
volnym prostorem na disku.