Hromadne kopirovani?

Středa Leden 10 09:10:27 CET 2001

On Mon, 8 Jan 2001, Pavel Kankovsky wrote:

> nc na broadcast/multicast nelze, protoze nelze TCP na broadcast/multicast.
> V principu by sel vymyslet protokol, ktery rozesle soubor za pouziti
> broadcastu ci multicastu, ale nebylo by to uplne tak trivialni, protoze se
> musi osetrit pripadne ztraty datagramu. Mozna by slo neco na ten zpusob,

Existuje rozsireni TFTP protokolu o multicast i broadcast vysilani. Bezi
to nad UDP, problem je v tom, ze to temer zadna BootROM jeste neumi
vyuzit. Multicast je reseny tak, ze server vysila porad dokola jeden
soubor na stejnem portu a drzi data urcitou dobu v pameti (je tam mala
cache), broadcast je reseny tak, ze se rekne kolik klientu se bude
obsluhovat a server zacne vysilat az v okamziku, kdy se mu vsichni
prihlasi. Tak staci na vysilani jen 1 port.

> ze server broadcastem rozesle soubor rozstrihany na ocislovane bloky,
> klienti poslouchaji, prijate bloky ukladaji a pamatuji si, jake bloky
> prijaly. Server si pak nakonec s kazdym klientem individualne pres
> TCP popovida a pripadne ztracene bloky posle znovu (zase pres TCP). Na
> lokalni siti by prvni faze mohla mit uspesnost prekracujici vysoko 90 %,
> a tudiz by se takovy postup, byt celkem jednoduchy, mohl vyplatit.
>
> Ted mne napada: jak se prenaseji cache digesty mezi HTTP proxinami?

Hmm, to taky nevim. Ale pouziva se na ne ztratova komprese a tak nejsou
moc velky (ja mam cca 300kB pro 8GB cache).

--
                        Milan Kerslager