Kudy na minimalni Linux

Gilhad gilhad na iname.com
Středa Leden 10 13:04:13 CET 2001

Linux uz pouzivam delsi dobu a je silne navykovy. Mam ale problemy doma,
mam maly disk a porad preteka.

Poradil by mi nekdo, jak nainstalovat co nejmensi "linux" tak, aby umel
RPM a kompilovat?

Zbytek uz si snad zvladnu sam ;-)
Mam 486/DX4 100MHZ, 40MB RAM, 800MB disk, CD, 3.5", 5.25" diskety,
S3Virge a SoundGalaxy (~SBPro)
Na disku RH6.1
V praci mam silny linuxovy pocitac, na kterem jsem root a jediny user
(ale je to Pentium -> je nejak potreba dat pozor na pripadne preklady a
optimalizace, aby mi to doma na 486 chodilo)
Mam moznost DOCASNE pripojit 20GB disk, ale 1) budu ho muset zase brzo
vratit, 2) bios mi ho nedetekuje
Oba disky bootuji do linuxu, dohromady je dokazu uchodit pouze tak, ze
ten "velky-pujceny" je hda a ten muj je hdc - jinak se mi to zatim
nepovedlo rozchodit (bios ma nastaven pouze jeden - a to uplne jiny disk
- Linux na to nehledi a nastavi si to spravne)
druha moznost je dat pouze jeden z nich jako hda. (ten maly se detekuje
spravne)

Takze: potreboval bych radu, co mam udelat, aby jako vysledek byl na tom
malem disku nainstalovany Linux ktery zvlada pokud mozno pouze bash,
RPM, tar, gzip, bz2 a kompilovani knihoven - zadne sitove zalezitosti,
jeden root a jeden uzivatel (oboji ja - zadna specialni bezpecnost),
zadne dalsi utility (co budu potrebovat doinstaluju pozdeji)

(v podstate ekvivalent dosove masiny, na ktere je pouze slavna trojice
io.sys, msdos.sys a command.com)

V prvni vlne budu doinstalovavat Midnight Commander, podporu cestiny
(pouze obrazovka a klavesnice - nikoli plna lokalizace), mpg123

V druhe vlne (mozna) Apache, php, X, NetScape/Monzilu/jiny browser

Pouzivat ho minim hlavne na porizovani textu pro sve stranky (oblibene
prosttredi - MC, make, cpp)
se svetem bude komunikovat prez diskety (a CD).

Hardwareove zasahy do pocitace (upgrade) neprichazi v uvahu. (Ale
prehazovani dratu uvnitr neni zadny problem)

Predem diky za kazdou radu
--
Zdravi
    Gilhad