Automaticke mountovani SMB disku

Slavek Banko (axis) slavek.banko na axis.cz
Středa Leden 10 13:55:22 CET 2001

Můžete použít grafické rozhraní (například Komba). To vám jednak ukáže,
jaké počítače jsou k dispozici a jaké složky dávají ke sdílení.

Já však používám automatické připojování pomocí automountu tak, že v
souboru (například /etc/auto.mnt.network) mám vyjmenované, které složky
se mi kam připojují:

stepan-palirna  -fstype=smb,guest,fmask=666,dmask=777   ://stepan/palirna
stepan-cdrom    -fstype=smb,guest,fmask=666,dmask=777   ://stepan/cd-rom

Pak při přepnutí do určené složky dojde k jejímu připojení, po určité
době nepoužívání dojde k odpojení. Jen je třeba složky si vyjmenovat...

Slávek.