ftp problem

Středa Leden 10 16:05:06 CET 2001

On Sun, 7 Jan 2001, Jan Karabina wrote:

> Ahoj vsichni
> potreboval bych poradit divnou chybou: nefunguje mi ftpko ale zavisi to
> na miste odkud se pripojuji (a pravdepodobne na klientovi).
> Na servru bezi proftpd (s wu-ftpd je to stejny...)
>
> vystopoval sem ze kdyz se pripojim standardnim linuxim ftp klientem tak
> to facha, ale kdyz se pripojim napr. ncftp, MidnightCommander tak to
> donekonecna ceka na 'ls'

To je zrejmne problem s locale. Vystup ls je lokalizovany a tyhle klienti
vystup parsuji. Cestine nerozumi a jsou blbe napsani (resp. s tim
nepocitaji).

Resenim je spustit xinetd nebo inetd s vypnutymi promennymi kolem locale,
tj. napr. dat do spousteciho skriptu:

unset LANG
export LC_ALL=C

Inetd pak spusti ftp demona bez nastavenych locale a vystup pojede v
anglictine.

--
                        Milan Kerslager