LINUX + SAMBA - priklad z firemni praxe

Pátek Leden 12 08:38:31 CET 2001

> aspon trochu pomuzou pri "zapoleni" se Sambou. Ti, kteri Sambe dobre rozumi, napiste prosim svoje nazory na vylepseni
> pouzite konfigurace.

	Vzhledem k tomu, ze rovnez pouzivam Samba 2.0.7 jiz nejaky ten patek
(ve firme cca rok a pul), mel bych ke konfiguraci nekolik zasadnich
pripominek, ktere se Vam mozna hned neprojevi:
1. Pokud tisknete, nemate sitove tiskarny?
2. create mode je hezka vec, ale pro sdilene adresare se mi osvedcilo
jeste to same duplikovat pres force (prece jen nekteri klienti si moc
vymysleji)
3. Doporucuji venovat pozornost dokumentaci v sekci, ktera popisuje
maximalni kompatibilitu s MS Windows, jedna se o napr. OLE, time
resolution apod., doporucuji zvazeni prikazu~ jako dos fileti*, fake
directory create times apod.
4. __VELMI__ doporucuji explicitni definici 'manglovani' jmen, protoze
co napr. sezerou Win stanice, nemusi jiz sezrat stanice s MS DOS
prihlasena do Win site... (nejlepe vse na 'lower' - v opacnem pripade
bude DOS hlasit, ze nenajde spoustu souboru)
5. K bezpecnosti mi tam chybi definice kdo se muze (resp. ktere site) do
SMB site prihlasit
6. Vykonu pomaha (i dle mych zkusenosti) socket options = TCP_NODELAY
7. Nezajima Vas nikdy co uzivatele delaji, zda-li jsou korektni apod.?
Co treba LOGovani...
8. Ve svazcich je dobre uvadet i popis, jinak se pozdeji v tom nevyznate

	Toliko k Vasi zminene konfiguraci, i ja si rad poslechnu nazory a
zkusenosti jinych (co jeste vylepsit)...

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno