TCP a nekvalitni spoj

Borek Lupoměský borekl na volny.cz
Pátek Leden 12 18:05:39 CET 2001

   Dobry den,

   Uz jsem se o mem problemu jednou zminoval, ale bohuzel nedospel jsem
k zadnemu reseni, takze:
   Mam mikrovlnny spoj, ktery ma packet drop 5-10%. Neni to nic moc, ale
pracovat se s tim da velmi dobre; napriklad interaktivni prace (ssh,
WWW) funguji uspokojive.
   Potiz nastava pri prenaseni vetsiho objemu dat (typicky stahovani
pres FTP). Takove prenosy jsou prakticky nerealne, protoze spojeni
neustale "zamrza" na cas az nekolika minut, cimz je celkova prenosova
rychlost temer u nuly. Ve stejny okamzik pritom interaktivni pakety
(zminene SSH, WWW apod.) prochazeji nezmenenou (a uspokojivou)
rychlosti.
   Zajimave je, ze na teto lince lze velmi dobre streamovat audio/video
pres UDP rychlostmi klidne i 15 KB/s. Datovy tok je pritom zcela
konstantni, jen tu a tam vypadne nejaky ten paket, coz ale nevadi --
Real Player si s tim hrave poradi.
   Spojeni, o kterych mluvim jsou vzdy Linux-Linux (kernel
2.2). Nastavil jsem na spoj male MTU (346). Pocet chyb na rozhrani neni
nijak velky.
   Dovedete si predstavit duvod, ktery zpusobi, ze na spoji, ktery je
vcelku pouzitelny je bulk transfer pres TCP zhola nemozny?

   Bye Borek

BOREK LUPOMESKY                Usti nad Labem, Czech Republic, Europe
WWW: http://www.volny.cz/borekl/                  PGP keyid: B6A06AEB
==========[ MIME/ISO-8859-2 & PGP encrypted mail welcome ]===========