Telefonovanie cez Internet?

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Neděle Leden 14 20:41:31 CET 2001

On 14 Jan 2001 14:30:40 +0100, Tibor Pittich wrote:

: dobry software na takuto cinnost je na adrese:
: http://www.speakfreely.org/

Hej, ten som nasiel a skutocne vyzera dobre.

: mozno na maskarade bude treba forwardnut port, pre prichodzie
: volania, imho..

Rovno jeho FAQ pise, ze ludia za firewallom maju smolu,
lebo komunikuje cez UDP, co ziadny rozumny admin nedovoli.
A tu navyse ide o maskaradu a neviem si predstavit,
co ma chudak firewall robit s UDP paketmi, ktore
prejdu von a za sekundu pride naspat UDP paket na
uplne iny port a rad by sa dostal na ten isty pocitac.
Obavam sa, ze to je principialne neriesitelne bez modulu
rozumejuceho konkretnemu protokolu.

Navyse bohuzial na ten system nemam najmensi vplyv, ledaze
by sa tu nachadzal jeho admin (halo, je tu niekto spravca
internetoveho pripojenia koleje Vetrnik II na Vetrniku
v Prahe a bol by ochotny dat peknej studentke zvonku
viditelnu IP adresu a povolit UDP porty? :-))))

Na stranke gphone som nasiel odkaz na programcek rptunnel,
ktory by mal vediet urobit tunel RTP/RTCP (pouzivane protokoly)
cez TCP. Spojenie potom musi nadvazovat strana za firewallom,
co v danom pripade nevadi.

Podarilo sa mi po drobnych zmenach skompilovat rptunnel
aj cygwinom pod Windoze, ale este to musim otestovat
a urobit BFU-friendly. Dam potom vediet, ako som
dopadol.

Zdravi
--
                                   Stano