Re: Omluva uživatelům služby Linux-CD.cz

Úterý Leden 16 10:40:38 CET 2001

On Tue, 16 Jan 2001, Stanislav Meduna wrote:

> Linux-CD schrieb in Nachricht ...

> Mohla by prosim firma SuSE reagovat a obhajit svoje stanovisko?
> To ako pocestenie GPL (alebo tej druhej licencie) produktu je samostatny
> produkt, nemajuci s povodnym nic spolocneho? To by bolo dost odvazne
> tvrdenie...

Nemůžu mluvit za SuSE, ale StarOffice nemá v licenci dovolenou
redistribuci. Firma Sun jako majitel práv ji může povolit (a také to
dělá). U nás v Čechách místní pobočka (díky bohu) nedělá problémy a
redistribuci povoluje (tak jsem ho mohl dát i do CZ mutace RH).

Pod distribucí GPL je jen OpenOffice (aka StarOffice 6.0). Bohužel jak
jsem se dočetl v ftp://www.suse.cz/staroffice/faq_so_czech.txt, některé
komponenty byly do StarOffice zakoupeny a Sun na ně nevlastní práva, takže
nemohou být v OpenOffice. OpenOffice je proto nepoužitelný (jako celek),
protože není kompletní.

SuSE použila zdrojové kódy OpenOffice a pomocí nich vyrobila české
resources. Ještě navíc k tomu použila polskou mutaci StarOffice. Jedná se
tedy (v Čechách) o neoficiální (tj. bez podpory Sunu) dílo.

Na ty překlady si samozřejmě mohou dát jakoukoliv licenci, protože jim
patří. To, že bez toho, aby někdo poskytl StarOffice a další produkty bez
omezení, by to nešlo a bylo k ničemu, je věc jiná.

No, třeba nám to P. Janík nebo někdo jiný od SuSE nějak vysvětlí. V každém
případě Jakub Jelínek je jiná osoba než Pavel Janík (jeden Red Hat a druhý
SuSE, pokud se to v posledním měsíci nezměnilo).

Můj dotaz na SuSE je - proč tato skutečnost není výrazně někde uvedena?
Čekal bych jí na stránkách i na FTP u toho SRC balíčku...

--
                        Milan Kerslager