Licence pocesteni SO (Was: Omluva uzivatelum sluzby Linux-CD.cz)

Ivan Bibr ibibr na tsbohemia.cz
Úterý Leden 16 16:09:15 CET 2001

On Tue, 16 Jan 2001, Michal Krause wrote:

> Ja jenom doplnim, ze p. Jelinek pouzil vicemene stejnou formulaci,
> kterou najdete v one KZ a ze se nezminoval o konkretni pouzite licenci.

 To je zle. Pocestenou verzi StarOffice pro Linux jsme chteli davat na CD,
ktera budeme pridavat k vsem pocitacovym sestavam. Spolecne s KDE2.0.1 a
Ximian GNOME to mel byt jakysi "hlavni trhak" - chteli jsme zakaznikum
nabidnout nejaky solidni linuxovy. Bohuzel vse pro RH7CZ. Plne vsak chapu
postoj firmy SuSE, druha vec je ze s nim nesouhlasim a myslim si ze Linuxu
v Cechach rozhodne neprospeje.

 Take by mne zajimalo, jestli informace o licenci prisly na nejaky popud
nebo jestli prisly zniceho nic, bez podnetu. Shodou okolnosti jsem totiz
den pred vyjadrenim firmy SuSE psal na jejich podporu, muzeme-li jejich
produkt pridavat na nase CD. Je to teprve dva dny ale presto jsem jeste
nedostal odpoved a jak tak najednou koukam, v konferenci se o tom zive
debatuje.

 Je proto mozne, ze se firma SuSE k tomu explicitne vyjadrila az po mem
dotazu na jejich podporu. Mozna je to shoda okolnosti a mozna take ne - v
tom pripade se omlouvam vsem, kterym jsem timto zpusobil nejake problemy.
Ja jsem povazoval za korektni se nejdrive zeptat.

 Postoj SuSE me vsak i zarazi - ptal jsem se nejen muzeme-li SO sirit s
nasimi pocitaci ale take za jakych podminek. Pokud by chteli reklamu,
zadny problem i kdyby na tom CD mel byt cely jejich web... Dodavame radove
stovky pocitacu mesicne, takze by se jim to mozna i vyplatilo. Co se da
delat, pockame na OpenOffice.

 Jsem z toho tak nejak rozmrzen.

				I.B.
--