Interbase nejde pro !root

azeleny na csas.cz azeleny na csas.cz
Čtvrtek Leden 18 11:14:30 CET 2001

DDV,

> nainstaloval jsem interbase super server z rpm
> InterBaseSS-6.0-2.rpm od Ivo Panacka, vsechno funguje az na
> to ze kdyz se pokousim pripojit jako jiny uzivatel nez root
> nahlasi mi to tuto chybu
>
> [www na www bin]$ ./isql pokus
> Statement failed, SQLCODE = -902
>
> Unable to complete network request to host "localhost".
> -Failed to locate host machine.
> -Undefined service gds_db/tcp.
> Use CONNECT or CREATE DATABASE to specify a database
> SQL>

Zkuste par veci:
connect "127.0.0.1:/cesta/k/gdb/souboru.gdb" user "sysdba" password
"masterkey";

mozna staci jen passwd, ale ja pisi radeji password.
Nejste li root, vyzaduje IB pro prihlaseni uzivatel a heslo, podobne, jako
oracle, nejste-li clenem ORA_DBA groupy.

Pokud to nefunguje, zkuste ping na port 3050, aby jste videl, zda tam vubeuc
bezi gds_db a odpovida, nebo jak se jmenuje proces ib (ted sedim zrovna
jenom u woken).

a.
Aleš Zelený (OK1UUE)
Česká spořitelna a.s.
Na Perštýně 1
113 98 Praha 1
Email: azeleny na csas.cz
tel: +420 2 24995 236
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.