Back up

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Čtvrtek Leden 18 18:55:35 CET 2001

On 18 Jan 2001 12:44:20 +0100, Jaroslav Honsa wrote:

:> Ja to robim inak - vsetko, co som rucne menil (alebo je to
:> ovplyvnene zmenami zo vselijakych grafickych toolov),
:> zalohujem ako RCS.
:> ...
:> K tomu si vediem log, co som pri instalacii masiny robil
:> (inde, ako na tej masine).
:>
: To je zajimavy napad! Nechtel byste se trochu rozepsat o podrobnostech
: abych nemusel vsechno zkouset? Pouzivam CVS, coz snad na veci nic nemeni.

Tam vela podrobnosti nie je. Instalacny log si vediem
na papieri (no, teraz uz na Pocket PC :-)) - zapisem tam
co som robil a najma ake problemy sa vyskytli a ako
som ich vyriesil. To urobim pocas instalacie, bezproblemove
upravy konfigurakov neskor tam uz pochopitelne nepisem,
na to sluzi to rcs-ko.

K tomu mam zoznam nainstalovanych balikov. Third-party
software, ktory trvalejsie pouzivam a nie je k dispozicii
ako rpm, zabalim ako rpm sam. Vo verzii takehoto rpm-ka
je string, ktory oznacuje "moje" rpm-ka. Tak viem,
co je "as is" z distribucie a co musim pohladat
na svojich backupoch.

Pokial idem zmenit nejaky konfiguracny subor, v tom istom
adresari urobim RCS, checkinujem do neho originalny subor
a dalej kazdu zmenu (pozor na vlastnikov a pristupove prava,
rcs s nimi obcas caruje). Graficke nastroje pouzivam malo
a ked uz, viem, ktore subory menia. Niektore veci do RCS
dat nejdu, ale tych je par a proste ich ulozim niekam inam.

Mam skript, ktory prejde vsetky adresare s nazvom RCS,
v nich urobi rcsdiff -q a povie, kam sa mam pozriet
(clovek obcas chvilu experimentuje a na zaver
v nadseni z toho, ze uz to chodi, na checkin zabudne).
Po rucnom vyrieseni zabackupujem tieto adresare
(proste find | xargs).

V pripade novej instalacie idem podla logu, potom
rozbalim backup tych RCS-iek a postupne ich prejdem.
Nie je ich az tak vela, urobim rcsdiff a podla
uvazenia urobim zodpovedajuce zmeny. V pripade
restore staci checkout.

Pokial nieco len skusam, resp. som este neurobil rpm-ko,
mam to v /usr/local. /usr/local a /home zalohujem
cele ako su s excludovanymi konkretnymi adresarmi
(dokumentacia, ktoru kvoli pohodliu drzim na disku a.p.).

Instalacny log si vediem aj pre NT-cka - tam je to
este dolezitejsie, kedze registry v RCS este asi
nevymysleli :-)

Na zaver len tolko, ze toto je system vhodny pre domacu
masinu. Pre server, kde je downtime skutocny problem,
treba investovat do regulerneho backupu a tento postup
chapat len ako doplnok. Nejde o dokonale riesenie
(nemusite hladat mozne problemy, viem o nich :-)),
ale niekolko prechodov na vyssie verzie (ktore robim
ako nove instalacie, upgrade velmi neverim) som
zvladol bez problemov.

Zdravi
--
                               Stano