Cron po vterinach

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Neděle Leden 21 17:37:34 CET 2001

On Sun, Jan 21, 2001 at 05:00:45PM +0100, Zdenek Svarc wrote:
> nedela mi problem nastavit si cron jakkoliv se mi zlibi, avsak zakladni
> jednotkou je minuta. Co vsak,kdyz chci spoustet nekterou ulohu, rekneme
> kazdych 10 vterin ?

Udelejte si skript, ktery se po spusteni 5x forkne (tedy bude celkem 6
procesu) a kazda kopie udela sleep 0, sleep 10, sleep 20 ... sleep 50
a provede danou akci. Tento skript volejte kazdou minutu.

Anebo to muzete udelat treba v ramci jednoho skriptu takto:

AKCE &
sleep 10
AKCE &
sleep 10
AKCE &
sleep 10
AKCE &
sleep 10
AKCE &
sleep 10
AKCE &

A tento skript volat kazdou minutu.

Anebo muzete do crontabu na stejnou dobu (kazdou minutu) dat 5 zaznamu:

AKCE
sleep 10 && AKCE
sleep 20 && AKCE
sleep 30 && AKCE
sleep 40 && AKCE
sleep 50 && AKCE

atd.

(Dalsi moznosti jsou naprogramovat si to uplne sam mimo pouziti
crontabu, anebo si upravit crond k obrazu svemu, mozna uz i existuje
nejaka implementace crond s takto jemnym rozlisenim.)

(IMHO nejjednodussi reseni ... ne nejlepsi.)

Mimochodem, ceho presne potrebujete dosahnout? Opravdu chcete neco
provadet takto casto, anebo se chcete jen co nejdrive dozvedet nejakou
udalost a tak ji takto casto kontrolujete? Treba by se naslo i
podstatne efektivnejsi reseni ...

--
   Martin Mačok
  underground.cz