Uz uplne Offtopic: Re: Oficiální postoj spole?nosti SuSE...

David Olszyński hisaak na mrkvoslav.ascs.muni.cz
Pondělí Leden 22 10:24:15 CET 2001

Richard Jelinek wrote:

> Vazeny pane Olszynski,

> pokud ma cestina pro vas je duvodem pochybovani vhodnosti me osoby
> na pozici jednatele SuSE CR, s.r.o. tak mam vice moznosti jak na to
> zareagovat:

Ja rozhodne nezpochybnoval vhodnost vasi osoby na pozici jednatele, vzdyt
ani poradne nevim, co to jednatel je. Ja jen chtel rict, ze kdyz uz nekdo
napise "oficialni postoj spolecnosti", tak by to melo nejak vypadat.
Prinejmensim by to melo byt bez protimluvu a bez chyb.

> 1) Emocionalne. Tou cestou bych se dostal drive nebo pozdeji na
>    terminy jako "desna blbost" atd. a ke konkluzi, ze se na te
>    fi.muni.cz jiz hodne musite naucit.

:-)

> [...]
>    neodpustil narazku na hnusnou anglictinu ceskeho naroda, o
>    nemcine ani nemluvit.
>
> 3) Informativne. Napriklad bych uvedl kolik zahranicniho managementu
>    je v cechach (spickovy management), ktery neumi skoro ani slovo
>    zbleptnout cesky (a pak hleda dost silene pojem "zbleptnout" ve
>    slovniku).
>
> Asi bude 3. alternativa nejlepsi, protoze pak budete muset definovat
> kazdou zahranicni nemeckou Banku za neprofesionalni + asi jeste 40
> podniku jejichz nemecke manazery znam a jejichz cestina je "nekde

No, problem je asi v tom, ze ti manageri verejne nevyjadruji nazor
spolecnosti svou lamanou cestinou. Oni tam ty poskoky, ktere nejspise
oznacuji za _mluvci_ (a ja neverim, ze by toto bylo ceskym specifikem),
urcite maji. Tohle ale jiste vite mnohem lepe nez ja. Chapejte, ze firma,
oficialne se prezentujici stylem "My hodna lidi, my delati vsecko pro vas."
nemusi budit duveru. A to ne kvuli vyjadrovani toho cloveka (ten muze byt
klidne odbornikem k pohledani, o to nejde), ale kvuli tem, kteri mu dali tu
moznost promlouvat verejne. Nic vic jsem nechtel rict.
Nebo vy snad verite, ze ti skveli zahranicni manageri by byli ochotni
verejne "reprezentovat" svou firmu stejnym zpusobem, jako jste to udelal vy?

David Olszynski