TCP/IP

Úterý Leden 23 21:26:14 CET 2001

On Tue, 23 Jan 2001, Petr Vanek - Vanous wrote:

> Mohl by mi prosim nekdo doporucit URL (nebo literaturu), kde by byly
> srozumitelne popsany oblibene chyby na TCP/IP? Jedna se mi o to, ze
> pokud si na lokalni siti odchytnu par paketu, tak nevim, jake mnozstvi
> chyb je "v norme", ktere pakety jsou tam "mockrat", ktere jiz dlouho a
> podobne. Jde mi o to, ze se mi zda byt v siti nejaky "divny" stav a
> nevim, cim to je.

Otazka zni, jake chyby myslite.

Pokud se Vam nelibi chovani lokalni site, bude problem zrejme v kabelazi
(fyzicka vrstva). tyto chyby ani neuvidite, protoze poskozene ramce
karta nezachyti a je na to potreba specialni zarizeni. Castecne se to da
odhalit treba pomoci prikazu ifconfig (v podstate by tam melo byt
hausnumero o prenesenych a chyby nulove), pokud jsou problemy s vysilanim
primo z karty na Linuxu.

Pokud je to treba nejake dalkove pojitko a je ucpane, pak je potreba
treba zkontrolovat jak chodi dlouhe pingy (ping -s 1440), kratke a
ztratovost. TCP/IP nesnasi vetsi chybovosti linek (rekneme, ze 10% je
blby, ale da se to ustat). Muzete zkusit i kolik je dosazitelna prenosova
rychlost (tj. zda neni sit treba zahlusena nejakou zblblou sitovkou nebo
treba moc dlouha a vznika hodne kolizi pri konkurencnich spojenich).

Sledovani cizich spojeni bude pomerne obtizne, protoze byste musel
sledovat stav vsech spojeni a delat analyzu. Snadnejsi by byla asi detekce
retransmitu, ale celkove asi neprinese nic moc prekvapiveho, co by se
nedalo zjistit jednoduseji.

Spise se pouziva pristup - vse vypnout, vyzkouset, neco zapnout, sledovat
zmeny, menit kabely, sitovky, ....

--
                        Milan Kerslager