Jak zadat atypickou sit. Masku

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Středa Leden 24 09:46:02 CET 2001

> proc by sitova maska 255.255.255.193 mela byt neplatna?!?!? ja zcela s
> uspechem a bez jedineho problemu mam od providera pridelenou masku
> 255.255.255.252 a funguje zcela bez problemu...jedna se o uplne
> obycejnou sit. masku s tim, ze to rozdeleni je az nekde v poslednim
> bajtu adresu...

Je velky rozdiel v tom ci je siet rozdelena nasobkami cisla 2 alebo nie.
Cize po 2,4,8,16,32,64,128 ip-ciek. Cislo 193 zjavne nie je delitelne
cislom 2, takze ta maska je sice platna ale ukazuje na chaoticku siet.
Nechce sa mi to teraz preratavat ale ked sa to systemu nepacilo, tak asi
preto ze dane ipcko nie je v tej sieti, ktoru ukazuje maska.

Regards,
--
      Jan 'EIS' Satko        Slovak Agricultural University
 network & system manager           Tr. A. Hlinku 2