Jak zadat atypickou sit. Masku

Petr Sebor petr na scssoft.com
Středa Leden 24 10:45:02 CET 2001

> broadcast je definovan jako "same jednicky v host casti", takze
> 1100 0001 je maska, sit si dame 0100 0000 a pak tedy broadcast je
> 0111 1110

Co treba RFC1024?

OBJECT:  netMask

    Type:  IpAddress

    Definition:  The subnet mask, which is an address with all the
        network bits set to 1 and all the hosts bits set to 0.  Used to
        identify subnets.

network a host bity jsou samozrejme dve, jak se pise v jinych RFCs
- contiguous, casti sitove adresy, ktere se nikterak nemohou prolinat.

Uz sam nazev netmask napovida, ze se timhle cislem chce odstinit ta
cast adresy, ktera nam urcuje adresu site, tudiz mi neni jasne, jak
by mohla netmask s jednickou na konci a nulama pred ni fungovat.

Petr