Jak zadat atypickou sit. Masku

Středa Leden 24 11:34:21 CET 2001

> Coz situaci mirne komplikuje a budu rad, kdyz se odtedka budou k
> situaci vyjadrovat jen ti, kteri OPRAVDU VEDI, JAK TO JE. (Ja uz se do
> toho michat nebudu).

	:) ja to NEVIM, ale prave podobne veci (bez RFC) jsem resil pred 2
tydnama, kdy jsem potreboval routovat na ruzne sitovky ruzne podsite -
od up-ISP je 32 IP adres => maska *.224. Tak a ja jsem chtel mensi
site... - dobre 2x16 4x8 apod., ale problem je, pokud bych chtel 12,4,
zbytek ci neco podobneho (jine zbesilosti, ktere skutecne nemaji
xxx1100xx)... - empiricky jsem si spocital masky, routovani nastavil a
hle... Linux (RH 6.2) Kernel 2.2.17 neroutuje...

	Takze, ac jsem v nekolika moudrych knihach cetl, jak by se melo
routovat (a operace AND, XOR apod. jsou mi jasne), empiricky jsem si
overil, ze aspon Linux to nedela tak 'peclive', ale ze skutecne musi byt
nejprve jednicky a pak jiz same nuly, jinak odmital aspon v me
konfiguraci routovat. O presnem RFC jsem nevedel, vzal jsem to jako
fakt.

	Takze pravda muze byt dvoji:
1. Routovani dle masky, resp. rozhodovani musi provaden XOR ci AND na
danou masku a YES/NO vysledek
2. Routovani dle masky, ale pouze po 1. 0... (coz IMHO 'nejak' dela
Linux, jinak to muselo fungovat)

	Muj pripad 12,4, zbytek sel samozrejme obejit = 2x16, 1x 16 rozdelit na
2x8, 1x 8 rozdelit na 2x4 a jednu 4 routovat tim samym smerem co tech 8
- vyhoda jasna, nevyhoda brutalni - prichazim o spoustu IP adres,
protoze 1. je sit, posledni je broadcast... => v praxi na IPv4 docela
nepouzitelne...:-(

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno